WEEK END

Full rulle den här helgen. Vi kanske ska ta en lite summering med lite tankar och reflektioner.

Fredag: Dagen började med att tvätta och städa lite. Hann inte städa så mycket för när jag var klar runt tolv snåret så gick jag bort till Pelles lägenhet som han har fått såld. Det är inflytt 1:a april men den är inte helt klar så jag byggde klart ventilationen från kåpan in i väggen, inget avancerat direkt.


Nyinstallation.


Sen när jag var klar så var det hög tid att öka takten för att hinna duscha och göra mig klar innan den högaktade supercombon kom och hämtade mig för bio. Jag talar om fröken Dahl-Hansen och fröken Fritts. Vi såg 'Hur många lingon finns det i världen?' (Ducka!) Väldigt bra film tycker jag, den var inte så jobbig att hänga med i förutom när det var fjortisfnitter i salongen under en sorgsen del i filmen. Det är vid sådana tillfällen man vill vända sig om och säga: "Ett ord te och tofflera ä' tomma!" Men civiliserade som vi är satt vi bara och kokade istället.
Efter bion så åkte vi hem till Emma för att äta våfflor tillsammans med Martin också. Sen satt vi och spelade 'galenpanna' och jag satt och tänkte en del då. Ibland har vi sjuk fantasi och är extremt roliga. Eftersom jag börjar bli till åren så gick jag hem och sov när vi var klara. Kändes skönt faktiskt när det är lite mer hektiska dagar.


Fritts styr upp våfflorna.

Lördag: Dagen jag sent glömmer. Eller jag har några få minnesluckor men det kommer jag till. Pelle ringde och väckte mig någon gång runt tio och frågade var nycklarna till källarförrådet var någonstans. Yrvaken Jocke: "Jag kommer..." Sagt och gjort. Det var bara att hoppa i sparkdräkten och sätta igång att spika. Idag skulle jag sätta upp lite 'täckluckor' som täckte ventilationen jag byggt dagen innan, jag tror Pelle får till det till slut för jag hann nämligen inte klart innan det var dags att bege sig upp till hallen för att ta samlingen med junisarna.
Matchen får godkänt, inte mer. Jag tycker att vi har lite för lite skytte. Är det något jag inte tycker om så är det när man ska in och 'gröta'. DRA DIT BOLLEN BARA! Ibland gör man det lite för svårt försig själv, mig inkluderad. Lite okoncentrerat tycker jag att det ser ut också. Vi bränner en del frilägen men vi får samtidigt frilägen vilket är bra, lite mer fokus och vi vinner med 12 bollar. Vi vann i alla fall och det är huvudsaken just nu om vi ska ta tredjeplatsen när serien är slut. (23-15 tror jag matchen slutar.)
Efter matchen brännde jag hem för att göra mig stilig för kvällen. Någon gång i framtiden ska jag väll vara riktigt sluskig och gå ut i jeans och t-shirt, på begäran. I alla fall, jag och Pontus gick till Pizza House för att få nått i magen innan festligheterna började. Henka kom och mötte upp också och vi satt och hade en sån där stund i livet som jag bara njuter av. Bara sitta och prata och massor med skratt, mer behövs inte! Sen så gick vi hem till Zäta för lite uppvärmning innan Mastmagasinet. Vad som hände på 'Mastis' kanske ska få stanna där, jag kan inte riktigt reglementet för vad som är okej att prata om offentligt här i stan men jag lär mig nog. Jag kommer inte ihåg så mycket ändå förutom att jag träffade Martin som var här från Stockholm, vilket fick mig att börja skratta hysteriskt! Bra kväll i alla fall med mycket 'motorsågar', 'kaniner' och 'isborrar'.

Söndag: Dagen idag andas betongkeps. Bästaste Mallan ringde och 'väckte' mig en timme innan vi skulle upp till hallen men jag vill inte påstå att jag vakna. Det var förns när hon smsa att hon var utanför som jag ansträngde mig för att hasa mig ur sängen. Det var lite knepigt att ta sig in i hallen idag. Tidslåset ville leva kvar i vintertid och jag klandrar det inte men jag kom inte in med Pelles tagg som man kan komma in vilken tid som helst på dygnet med, så vi fick gott vänta en timme. Matchen gick helt okej tycker jag. Vi var bara åtta stycken tappra soldater för att spela mot 'fiskmåsarna' men jag tycker att vi orkade med bra trots det. Det syns att koncentrationen försvinner lite när vi blir trötta men det är förståligt när vi inte är så många. Ofta när man blir intervjuad av press och liknande får man frågan om någon var lite bättre eller stack ut mer än dom andra. Frågan tycker jag är lite paradoxal eller vad jag ska säga. Jag kanske tycker att 'Lisa' spelade jättebra men det är ju en lagsport. Laget kanske gör så att 'Lisa' gör massa mål och framstår som 'bäst för dagen' men jag försöker vara rättvis i mina bedömningar om vem som var bra eller inte när jag svarar på sånna frågor. Note to self: Flummiga tankar stannar i huvudet för det där kan du inte vara stolt över.
Efter matchen så åkte jag hem tillsammans med Henka, vi skulle gå på stan tillsammans med Pontus vilket dom ångrade att dom ens tog med mig. En bakfull Jocke är inte alltid lika rolig eller snäll som han kanske brukar. Jag hade i alla fall trevligt. Sen kollade vi på när FBK säkrade en finalplats med 4-0 i matcher, skönt! Det var hög tid att krossa 'Solna tattarnas' dröm, för det var en dröm, inget annat...
Sen var jag på styrelsemöte, sjukt trött så det var nog bra att det var ett 'Lilla-VM möte', så jag slapp massor med budget snack och så.

Nu är det dags för mig att tacka för mig och hoppas att du fann mitt inlägg rogivande. Jag avslutar kvällen med att packa för ytterligare en veckas jobb i Göteborg och leta efter pengarna jag bokstavligen söp bort igår.


Stöd Bofors, bli kanon!


- azkunGen .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0