Bästaste namnsdag

Har haft en väldigt bra namnsdag idag! Klev upp runt halv sju och åt en stadig frukost för att sen träffa Henka.

Min och Henkas arbetsplats under morgonen.


Det gick rätt bra på gymmet men det behövs absolut mer träning. I veckan ska jag nog allt ut och springa med Stefan för lite extra träning. Sen så åkte vi upp till hallen för att spela träningsmatch mot "fiskmåsarna".


Den glada men bestämda domaren Sebbe!


Matchen gick väll bra tycker jag. Roligt men svårt att så många var med. Jag klagar absolut inte, hög närvaro gillas! Lite handbollssnack då. Matchen gick som sagt bra. De synpunkter jag har när reflekterat i min dinosauriehjärna är bestämdhet. Ett mer bestämt försvarsspel, bestämda anfall och bestämda löpningar. För att utveckla så skulle jag vill ha beslutsamheten i försvaret, NEJ! HÄR KOMMER NI INTE FÖRBI! Ungefär så. Att märka var domaren sätter gränsen och sen leva på gränsen. Tufft och bestämt!

I anfall. "Stå ivägen ni men det kommer göra ont!" Att i satsningen visa att här ska jag fram. Allt blir bättre eller vad jag ska säga. Med bestämdhet så kommer halvsatsningar, 'flummiga' inspel och osäkerhet försvinna i anfallet.

När vi tar till löpet i 'andravågsfasen' så ser jag på många håll att det finns en växel till att peta i. Hittar vi det rätta tempot och gör det med bestämdhet så är jag övertygad om att vi gör minst sju, åtta mål till.

Men allt detta kräver träning både fysiskt och spelmässigt, känns gött att vi har kommit överens om en hårdare fysiskträning inför kommande säsong, så topplagen kommer inte kunna räkna bort oss. Heja på tjejer!


Brudarna värmer upp. Dom gör sig väldigt bra på bild. Strike a pose girls!




Judas, Wase och Sofie. Fienden från fel sida Bodalsbacken.


Efter matchen så blev det en promenad hem med Lina. Det var kul att höra hennes syn på handboll och livet. En del vettigt finns det allt. Efter det så tog jag mig friheten att ta ett powernap, som tyvärr blev avbrutet med en syster som smsade ett grattis. Sen en mamma som ringde. Min far däremot valde att sms på kvällen, bra stabben!

Jag gick och handlade lite inför veckan och så för att överleva veckan. Sen blev det en lång skön dusch för att lukta någorlunda fräscht inför sektionens årsmöte. Synd att det inte var så många som kom och ville vara med och påverka men och andra sidan ger det mig och Danne mer handlingsfrihet. Danne sprudlar av idéer och jag gillart! Säsongen 11/12 kommer bli jättebra och då ska vi inte tala om 12/13, mig blir ni inte av med! Det känns i alla fall som att vi har fått ihop en väldigt bra styrelse, synd bara att Mallan inte kunde sitta kvar.

Nu är det dags för mig att packa väskan, bre mackorna, knäppa upp sista knapparna på skjortan och däcka som en klubbad säl. Längtar redan tills jag kommer hem igen och hoppas att jag kommer vara efterlängtad.


Jag vet att det tydligen finns vissa förhållningsregler vad gäller längd och så på blogginlägg men just nu struntar jag i det för jag hade en del jag ville skriva av mig, hoppas att det inte blev jobbigt att läsa annars får ni läsa i omgångar.

Puss och kram. Hoppas ni får en trevlig vecka och tack för den här helgen.



- azkunGen .

Kommentarer
Postat av: Emelie

Jag kommer ju vara i stan nästa helg så de är klart att du är efterlängtad :) kram!

2011-03-20 @ 23:25:03
Postat av: Jennie

Jag måste medela att man blir väldigt peppad utav det du skrev om oss Damer, det får en att vilja kämpa ännu mer när man vet att tränaren är engagerad :) (stavning)



Sen angående längden på inlägget är det helt okej när du har bilder ; )

2011-03-21 @ 07:44:13
URL: http://jenniegrimberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0