Eine kleine nachtmusik

Högtalarna spelar Wolfgang Amadeus Mozart - Eine kleine nachtmusik. Den får mig på gott humör, inte för att jag kan bli på bättre humör efter en sån trevlig kväll med att fira Emma. Goda vänner, god mat, tårta, folköl och bastu, vad mer behövs? Jag är i alla fall fruktansvärt glad över att jag har dom vänner jag har, jag borde dock bli bättre på att visa det. Hm, när jag skriver så där så funderar jag på varför jag, och kanske fler med mig, använder 'negativa adjektiv' för att beskriva något bra och vice versa. Som fruktansvärt glad eller fantastiskt korkad. Mysterium som får bli min nattliga gåta till mig själv. Snälla sluta tänk: Den där grabben alltså. Jag tänker, alltså finns jag. Cogito, ergo sum om man vill. Den där René Descartes var allt en fräsig filosof, matematiker, vetenskapsman och jurist.
Imorgon styr jag skutan (PHs bil) till Göteborg för att förhoppningsvis coacha fram vårat juniorlag till två sockersöta segrar. Så jag tror att jag måste sova nu.

"-Säkert sex är att hålla tummarna och hoppas på det bästa." Slash, Guns N' Roses



Er vän, Jocke.

Kommentarer
Postat av: frida

vi är JÄVLIGT glada att vi har dig med ska du veta!

2011-04-03 @ 00:37:39
URL: http://fritts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0